tisdag 26 juli 2011

MSR i backspegeln



Egentligen hade jag tänkt att skriva min sammanfattning av MSR betydligt tidigare än så här - närmare bestämt i fredags. Men av respekt för våra norska vänner väntade jag tills idag. Tänk vad lite motorsport egentligen betyder när allt kommer kring.

För det första vill jag säga att jag är imponerad av graden av seriositet. Det är ingen tvekan om att alla deltagare i regularityklasserna tog tävlingen på allvar, det är bara att se hur liten skillnaden mellan toppen och de som hade mindre bra dagar var om man bryter ner resultatet på kontrollnivå.



Alla som var med gjorde mycket för att synliggöra sporten, men jag måste ändå ge en extra guldstjärna till Tony Ring som målmedvetet har klättrat i resultatlistan från år till år, nästa år kommer han att kriga med de bästa från dag 1. Tills regularitysporten har skapat sina egna stjärnor är det väldigt värdefullt med stjärnor från andra grenar som deltar på allvar.

Resultaten tro jag talar för sig själva - det blir hårdare mellan de tävlande, jag blir bättre på att tippa, och det är alltid kul när nya namn blandar sig leken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar